Prágáról minden

Prágáról minden

Prágai látnivalók, Prága utazás, szállás, nevezetességek

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on print

Prágai villamos közlekedés

Két legfontosabb tömegközlekedési lehetőség Prágában a metró és a villamos. A prágai villamos hálózat nagyon jól lefedi a város fő pontjait a metróhálózattal és a buszhálózattal együtt. Jelenleg 25 nappali 9 éjszakai és 2 nosztalgia járata van. A járművek különösen tiszták és karbantartottak. Mindenképp ajánlott ezekkel elindulni városnézésre.

Fontosabb villamos vonalak:

22-es villamos

Ez a legfontosabb, legjelentősebb villamos járat a városnéző turisták számára, mivel sok híres látnivaló található a vonalon. Ezért sokan városnéző villamosnak hívja, mert ez a vonal a Moldva folyón is átmegy a Kisoldalra, és keresztezi a metróvonalakat.  45 megállóhelye van 67 perces menetidővel.

  • Az A metróvonalat a Malostranské, Náměstí Míru megállónál.
  • A B metróvonalat a Národní třída, Novoměstská radnice, Karlovo náměstí megállóknál.
  • A C metróvonalat a I. P. Pavlova megállónál.

22-es villamossal elérhető látnivalók:

  • Károly tér – Karlovo náměstí
  • Nemzeti Színház
  • Légionárius híd – Most Legii
  • Kisoldal tere – Malostranské náměstí
  • Petrin sikló – Újezd megállónál
  • Várnegyed – Hradzsin
  • Strahovi kolostor
  • Fehérhegy – Bílá Hora

41-es villamos

A tavasztól őszig közlekedő nosztalgia villamos 1990-től járnak hétvégenként és ünnepnapokon. A járatok 1930-ban épült, felújított villamos kocsikkal közlekednek a Výstaviště Holešovice és a Vozovna Střešovice állomások között 20-21 megállóval és 34-36 perces menetidővel.

23-as villamos

2017. március 25-től indították az új nosztalgia villamos névre hallgató járatot, mely a 22-es villamos útvonalának egy részén közlekedik. A 23-as villamos járat csak Tatra T3-as villanykocsikkal működik. Ezt a prágai villamos járatot is a normál díjszabású jegyekkel tudjuk igénybe venni. Érdekesség, hogy a villamos kocsikban a prágai közlekedés történelméről találhatunk ismertetőket.

23-as járat útnonala:

Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Pohořelec – Malovanka – Královka

Prágai villamos közlekedés főbb jellemzői

 A villamosokon is a megvásárolható egységes tömegközlekedési jegyek használhatók, melyeket a felszállás után tudjuk érvényesíteni a járművökön.

A nappali járatok számozása 1-26-ig, az éjszakai járatok 91-99-ig van számozva. A nosztalgia járat a 41-es, mely csak márciustól novemberig jár hétvégenként.

A villamos vonalakon különböző gyártmányú és évjáratú járművekkel utazhatunk. Így a legmodernebb Skoda járművekkel és a régebbi Tatra járművekkel is utazhatunk.  A járművek az egy vagonostól az áramvonalas 2015-ös gyártmányig megtalálhatók.

Prágai villamos története

1875-ben kezdtek el működni Prágában ló vontatta járművek a lóvasutak, először a Nemzeti Színház és a Karlin megállók között. Majd egészen 1885-ig bővítették a vonalakat, melyek ekkor majdnem 20 km hosszan voltak megtalálhatók a városban.

1891-ben nyitották meg az első elektromos vonalat, melyet folyamatosan, nagy ütemben bővültek az elkövetkező években. 1898-ban vásárolták fel a lóvasút vonalakat, ahol ezek után már elektromos szerelvények közlekedtek.

Az első világháborúban a villamoshálózatok és szerelvények működése és fejlődése megállt a nyersanyagok hiánya miatt. Ekkor leginkább élelmiszer, üzemanyag, utánpótlás szállítására használták az egyes villamos vonalakat.

A háború után földalatti vonalakat is építettek, melyekből később lettek a metró hálózat első vonalai. Majd folyamatos átalakítások és új vonalak épültek. A bársonyos forradalom után már nem építettek új vonalakat, hanem folyamatosan történik a felújítás napjainkig.

 

A Prágai Tömegközlekedési Múzeum az egyik már nem használt kocsiszínben található a Střešovice kocsiszínben.

 

Booking.com

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Pin It on Pinterest