Prágáról minden

Prágáról minden

Prágai látnivalók, Prága utazás, szállás, nevezetességek

Prágai villamos közlekedés

Két legfontosabb tömegközlekedési lehetőség Prágában a metró és a villamos. A prágai villamos hálózat nagyon jól lefedi a város fő pontjait a metróhálózattal és a buszhálózattal együtt. Jelenleg 25 nappali 9 éjszakai és 2 nosztalgia járata van. A járművek különösen tiszták és karbantartottak. Mindenképp ajánlott ezekkel elindulni városnézésre.

Fontosabb villamos vonalak:

22-es villamos

Ez a legfontosabb, legjelentősebb villamos járat a városnéző turisták számára, mivel sok híres látnivaló található a vonalon. Ezért sokan városnéző villamosnak hívja, mert ez a vonal a Moldva folyón is átmegy a Kisoldalra, és keresztezi a metróvonalakat.  45 megállóhelye van 67 perces menetidővel.

  • Az A metróvonalat a Malostranské, Náměstí Míru megállónál.
  • A B metróvonalat a Národní třída, Novoměstská radnice, Karlovo náměstí megállóknál.
  • A C metróvonalat a I. P. Pavlova megállónál.

22-es villamossal elérhető látnivalók:

  • Károly tér – Karlovo náměstí
  • Nemzeti Színház
  • Légionárius híd – Most Legii
  • Kisoldal tere – Malostranské náměstí
  • Petrin sikló – Újezd megállónál
  • Várnegyed – Hradzsin
  • Strahovi kolostor
  • Fehérhegy – Bílá Hora

41-es villamos

A tavasztól őszig közlekedő nosztalgia villamos 1990-től járnak hétvégenként és ünnepnapokon. A járatok 1930-ban épült, felújított villamos kocsikkal közlekednek a Výstaviště Holešovice és a Vozovna Střešovice állomások között 20-21 megállóval és 34-36 perces menetidővel.

23-as villamos

2017. március 25-től indították az új nosztalgia villamos névre hallgató járatot, mely a 22-es villamos útvonalának egy részén közlekedik. A 23-as villamos járat csak Tatra T3-as villanykocsikkal működik. Ezt a prágai villamos járatot is a normál díjszabású jegyekkel tudjuk igénybe venni. Érdekesség, hogy a villamos kocsikban a prágai közlekedés történelméről találhatunk ismertetőket.

23-as járat útnonala:

Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Pohořelec – Malovanka – Královka

Prágai villamos közlekedés főbb jellemzői

 A villamosokon is a megvásárolható egységes tömegközlekedési jegyek használhatók, melyeket a felszállás után tudjuk érvényesíteni a járművökön.

A nappali járatok számozása 1-26-ig, az éjszakai járatok 91-99-ig van számozva. A nosztalgia járat a 41-es, mely csak márciustól novemberig jár hétvégenként.

A villamos vonalakon különböző gyártmányú és évjáratú járművekkel utazhatunk. Így a legmodernebb Skoda járművekkel és a régebbi Tatra járművekkel is utazhatunk.  A járművek az egy vagonostól az áramvonalas 2015-ös gyártmányig megtalálhatók.

Prágai villamos története

1875-ben kezdtek el működni Prágában ló vontatta járművek a lóvasutak, először a Nemzeti Színház és a Karlin megállók között. Majd egészen 1885-ig bővítették a vonalakat, melyek ekkor majdnem 20 km hosszan voltak megtalálhatók a városban.

1891-ben nyitották meg az első elektromos vonalat, melyet folyamatosan, nagy ütemben bővültek az elkövetkező években. 1898-ban vásárolták fel a lóvasút vonalakat, ahol ezek után már elektromos szerelvények közlekedtek.

Az első világháborúban a villamoshálózatok és szerelvények működése és fejlődése megállt a nyersanyagok hiánya miatt. Ekkor leginkább élelmiszer, üzemanyag, utánpótlás szállítására használták az egyes villamos vonalakat.

A háború után földalatti vonalakat is építettek, melyekből később lettek a metró hálózat első vonalai. Majd folyamatos átalakítások és új vonalak épültek. A bársonyos forradalom után már nem építettek új vonalakat, hanem folyamatosan történik a felújítás napjainkig.

 

A Prágai Tömegközlekedési Múzeum az egyik már nem használt kocsiszínben található a Střešovice kocsiszínben.

 

Booking.com

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pin It on Pinterest